• Góra Ślęża - wycieczka integracyjna grupy IV chłopców

• 16 września 2023 roku grupa chłopców udała się na wycieczkę, którym celem było przede wszystkim integracja grupy IV – zarówno wychowanków jak i wychowawców grupy. W tym celu postanowiliśmy wspiąć się na Górę Ślężę najwyższy szczyt  Masywu Ślęży-718 m n.p.m., jest to zarazem najwyższy punkt Przedgórza Sudeckiego należący do Korony Gór Polski.

Wędrówkę zaczęliśmy wchodząc od Przełęczy Tąpadła. Zanim dotarliśmy na jej szczyt usłyszeliśmy z ust swoich wychowawców  mnóstwo ciekawostek i legend, a przez cały czas trwania wędrówki towarzyszyły nam tajemnicze kamienne figury. Po dotarciu do celu oczom naszym ukazały się: kościół pod wezwaniem Nawiedzenia NMP z 1852r., schronisko im. Romana Zmorskiego zbudowane w 1908r., dwunastometrowa żelbetonowa wieża widokowa, granitowa rzeźba kultowa „niedźwiedź” Ślężysław i fragmenty XIII-wiecznych murów zamkowych. Na szczycie wspólnie przygotowaliśmy ognisko i upiekliśmy na nim kiełbaski. Były również zabawy i gry integracyjne przygotowane przez naszych wychowawców. Po trudzie wędrówki , cała grupa, pełna pozytywnej energii, wróciła do Wrocławia.

Dziękujemy za wycieczkę…

Opiekunowie wycieczki: p. Joanna Tuszyńska - WIza, p. Agata Rogowicz oraz p. A. Kozub