• Konkurs "Piosenki Turystycznej 2021"

• Wydarzenie na stałe wpisało się w kulturalny klimat naszej placówki. Turystyka kwitnie, rozwija się, turystów jest coraz więcej, zarówno tych którzy chcą odpoczywać aktywnie, jak i tych, którzy szukają ucieczki od zgiełku wielkich miast. Dlatego też poprzez śpiewanie piosenek turystycznych chcieliśmy między innymi zachęci naszą młodzież do uprawiania szeroko pojętej turystyki.

Konkursowe zmagania odbywały się w kategorii grupowego śpiewania. Każda z grup wychowawczych zaprezentowała jedną piosenkę związaną z turystyką czy też zbliżającymi się wakacjami.

Poziom występów był wysoki, a niektóre interpretacje piosenek oryginalne i zaskakujące. Cieszy to, ze w dobie wszechobecnej „elektronizacji” piosenka turystyczna, a więc piosenka z przesłaniem, mówiąca o pięknie przyrody, o relacjach międzyludzkich czy emocjach targających nami cieszy się nadal dużą popularnością wśród naszych podopiecznych.

W klasyfikacji końcowej I miejsce zajęła grupa VIII dziewcząt. Na drugiej pozycji uplasowała się grupa VII dziewcząt natomiast trzecie miejsce zdobyła grupa III chłopców.

Serdecznie wszystkim gratulujemy i dziękujemy za udaną zabawę.

Organizatorzy wydarzenia: p. M. Bęś, p. A. Rogowicz oraz obsługa nagłośnia p. A. Kozub

• Wycieczka integracyjna do Karpacza w ramach projektu Młodzi Zawodowcy

• W dniach 28-30 maja zorganizowana została wycieczka integracyjna do Karpacza dla uczestników projektu Młodzi Zawodowcy. W wycieczce wzięło udział dziesięciu wychowanków naszej placówki. Wyjazd zaplanowano w piątek popołudniu. Ekipa nocowała  w przepięknym Ośrodku Konferencyjno – Wypoczynkowym „ Krucze Skały” w Karpaczu. Uczestnicy mieli zaplanowane przede wszystkim warsztaty z zakresu integracji i budowania partnerstwa w grupie. Młodzież miała okazję bardziej poznać siebie nawzajem i nauczyć się, jak efektywnie współpracować razem. Podczas zajęć uczestnicy zajęć wykazywali się dużą kreatywnością  i swobodą wypowiedzi. Zajęcia te odbywały się w salce konferencyjne, przy ognisku jak również w przepięknej scenerii otaczających nas gór podczas wycieczek.

Nauka to nie wszystko… Organizatorzy przygotowali wiele atrakcji w postaci: ogniska integracyjnego z pieczeniem kiełbasek, pieszą wycieczkę po okolicach Karpacza –spacer  głównym deptakiem Karpacza, zobaczyliśmy skocznię narciarską, na której skakał Adam Małysz oraz nieopodal Hotelu „Biały Jar” i dolnej stacji wyciągu na Kopę mieliśmy okazję podziwiać jedno z najpiękniejszych miejsc w Karpaczu – Dziki Wodospad na Łomnicy. A kiedy aura nam nie sprzyjała skorzystaliśmy z tzw. sali zabawa, na której pograliśmy w piłkażyki, bilarda, cymbergaja czy też  tenisa stołowego, porzucaliśmy rzutkami, a niektórzy zajęli się budowaniem zamków z klocków.  Wycieczkę zakończyliśmy smacznym obiadem i udaliśmy się cali i szczęśliwi do placówki.

Serdecznie dziękujemy za wspaniałą przygodę wychowawcom – p. A. Kozubowi i p. A. Kamińskiemu oraz prowadzącemu warsztaty p. P. Romaszko.

• Apel z okazji dnia uchwalenia Konstytucji 3-go Maja

• W naszym ośrodku postanowiliśmy uczcić rocznicę uchwalenia Konstytucji 3-go Maja uroczystym apelem. Dziewczyny i chłopcy występujące przed licznym gremium świetnie dali sobie radę i  stres przekuli w sukces. Należy podkreślić zaangażowanie: Julki i Gosi z gr. VIII, Zuzi z gr. VII, Zuzi z gr. VI  oraz chłopców, Alana, Kamila i Damiana z gr. IV

Organizatorzy: wychowankowie oraz  p. M. Zięba, p. B. Popławska oraz p. S. Ostrowski